Jez a plavební komora byly postaveny firmou Lanna v l. 1935-1937 jako součást úpravy Labe. Stavbou byly zrušeny dva jezy na Labi - na pravém břehu u mlýna pod železničním mostem a na levém břehu u mlýna provozovaného nadále náhonem zřízeným v délce 530 m ve starém řečišti. Jez i plavební komora byly založeny ve štěrkovité zemině na pilotách a proti průsakům chráněny protivodními a povodními závěrovými stěnami z ocelových štětovnic. Jez má tři pole světlosti 23 m hrazené zdvižnými stavidly se dvěma hlavními nosníky, kolovými podvozky a nasazenou troubovou klapkou. Stavidla jsou zavěšena na Gallových řetězech. Pohybovací mechanismy jsou umístěny v pilířových nástavcích, pro každé jezové pole v pravostranné budce, odkud se pohon ke zdvihadlu na dutém pilíři přenáší transmisí. Hmotnost jedné hradící konstrukce je 149 tun, zvedacích mechanismů 63 tun. Jezová lávka sloužící jako veřejný přechod přes Labe byla v březnu 2013 uzavřena.