Number of the records: 1
Jak se učitelé učí
Author Šeďová, Klára, 1974- (Author) Title Jak se učitelé učí : cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování / Klára Šeďová, Roman Švaříček, Martin Sedláček, Zuzana Šalamounová Portion of title Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování Other author Švaříček, Roman, 1978- (Author) Sedláček, Martin, 1979- (Author) Šalamounová, Zuzana, 1984- (Author) Other corp. Masarykova univerzita. Filozofická fakulta (Publisher) Issue Vydání první Issue stat. Brno : Masarykova univerzita, 2016 Phys.des. 325 stran : ilustrace ; 23 cm ISBN 978-80-210-8462-9 Kč 309.00 Note Na obálce nad názvem: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 250 výtisků Obsahuje bibliografii a rejstřík Language note Anglické resumé Subj. Headings vzdělávání učitelů * pedagogická komunikace * učitel a žák * učitelé * profesní rozvoj * pedagogický výzkum - Česko Form, Genre kolektivní monografie Conspect 37 - Výchova a vzdělávání UDC 377.8 * 316.772.4:37 * 37.064.2 * 37.011.3-051 * 005.963 * 37.012 * (437.3) * (048.8:082) Annotation Kniha prezentuje výsledky akčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést dialogické vyučování do výuky na druhém stupni základní školy a zavádění změny systematicky zkoumat. Monografii otevírají dvě teoretické kapitoly. První přibližuje ústřední koncept dialogického vyučování jakožto komunikačního uspořádání výuky, jehož cílem je podněcovat myšlení žáků a prohlubovat jejich porozumění výukovému obsahu. Druhá pojednává o tom, jakým způsobem se učitelé mohou v rámci profesního rozvoje učit proměňovat svoji práci, a to za pomoci videonahrávek vlastní výuky, jejich následné analýzy a reflexe.Těžištěm knihy je výzkumné šetření, v jehož centru stál rozvojový program pro učitele, skládající se ze složky teoretické, zkušenostní a reflektivní. Ve třech kapitolách představujících výsledky výzkumu nejprve ukazujeme, nakolik se učitelům povedlo prosadit změnu a jak ji jejich žáci vnímali. Posléze prostřednictvím mozaiky příběhů učitelů popisujeme přechod od klasického vyučování k vyučování dialogickému a dokumentujeme nejen to, jak se učitelé vyrovnávali se zažitými způsoby svého jednání a s potenciálními problémy, které jim v realizaci dialogického vyučování bránily, ale také ukazujeme schopnosti učitelů reflektovat vlastní výuku. Sedmero kazuistik uzavírá syntéza, která vypovídá zejména o tom, jak obtížné je změnit vlastní jednání, zvláště má-li jít o komplexní a hlubokou proměnu. Country Czech Republic Language Czech Copy count 1, currently available 0 Owner Kladno SVK Doc. Kind Monographies, maps Call number Location Sublocation Info J 355163 Půjčovna literatury místní sklad vypůjčený (until 06.11.2024)
Number of the records: 1