Železobetonový most přes řeku Vltavu, na silnici z Masečína do Brunšova, křížící trasu Praha-Slapy. - Konstrukce ze dvou 12 m vysokých dutých oblouků, na nichž je na táhlech zavěšena spodní mostovka. První český železobetonový most, u něhož bylo překonáno rozpětí 100 m. Postaven v l. 1937-1939 podle projektu Miloslava Klementa firmou J. Kindl. - Délka: 114 m, šířka: 9,2 m; výška: 19 m. - Poslední velká oprava byla provedena v r. 1995. Roku 2002 most bez poškození přestál stoletou vodu.
Klíč.slova
mosty * silniční mosty * technické památky
Citace
Střední povltaví. 1. vyd. Praha: Olympia, 1984, s. 280.
Průvodce po technických památkách v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Praha: Národní technické muzeum, 1993, s. 121.
Druh soub.
Soubor jmen korporací - regionální památky
Odkazy
(4) - ČLÁNKY
Počet záznamů: 1
openseadragon
Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom
jak používáme cookies.